Hírlevél
Fel- és leiratkozás
Kedves Látogató!
Az alábbi kérdésekre NEM KÖTELEZŐ válaszolnia. Ha nem válaszol, akkor csak az e-mail címét adja meg az oldal alján, majd kattintson a „feliratkozás” gombra.
Amennyiben viszont válaszol, azzal elősegíti, hogy tevékenységünket és a hírlevél tartalmát minél jobban összehangolhassuk az Ön – a közönségünk – igényeivel. Együttműködését köszönjük.
Archív
Záró tárlatvezetés Fridvalszki Márk kiállításán

Helyszín: Kortárs Művészeti Intézet - Dunaújváros (Vasmű út 12.)
Időpont: 2021.05.29. 16 óraZáró kurátori tárlatvezetés Zemlényi-Kovács Barnabással Fridvalszki Márk Future Perfect című kiállításán, ahol kiderül, hogy függ össze Margaret Thatcher és a Mandelbrot-halmaz, Brigitte Bardot és a pilleszék, Horkheimer és az acid house, a Rózsaszín Párduc és a posztfordizmus – és talán az is, hogy miért befejezett a jövő.
Az eseményen való részvétel védettségi igazolványhoz kötött, a maszk viselése továbbra is ajánlott. Programunkra a belépés díjtalan!
A Future Perfect – Befejezett jövő átfogó igénnyel és friss munkákkal kiegészítve mutatja be Fridvalszki Márk elmúlt években készített, utópikus korszakokat feltáró archeo-futurológiai alkotásait. A kiállításon először láthatóak együtt a hatvannyolcas és a nyolcvankilences évek jövő-romjaira fókuszáló művek, mintegy kijelölve a brit kultúrakutató, Mark Fisher által populáris modernizmusnak nevezett korszak kezdő- és végpontját. Fisher szerint a jóléti államok stabil társadalmi-gazdasági alapokra épülő, virágzó ellenkultúráiban „a modernitás elitista projektjét a tömegek visszamenőlegesen is birtokba vették”, demokratizálva és átélhetővé téve annak jövőorientált, kísérleti és innovatív szellemiségét.
A kollektív képzelet korrodálásának neoliberális programja azonban Franco ’Bifo’ Berardi sokat idézett kifejezésével „a jövő lassú eltűnéséhez” vezetett, a modernség popularitása, illetve a pop modernizálása pedig ma éppoly távolinak és utópisztikusnak tűnik, mint a hatvanas évek előtt. Fridvalszki kiállítása a feje tetejére állítja azt a klasszikus kérdést, hogy mit jelenthetnek nekünk ’68 és ’89 ellenkultúrái, az experimentális könnyűzene öröksége a jazztől a jungle-ig, az absztrakció társadalomformáló ambíciói vagy az avantgárd imaginációs-intellektuális imperatívuszai. A valódi kérdés az, hogy mit gondolnának a hatvannyolcasok és a nyolcvankilencesek, az avantgárd művészek és radikális gondolkodók rólunk, a mi „jövő utáni”, retro-ciklusokba zárt, kilátások nélküli korszakunkról.
Zemlényi-Kovács Barnabás
Hírlevél archívum
- 2. Sugárúti Fesztivál
- UTÓSZÓ – Cserna-Szabó András
- Aktuális programjaink
- Kijelentjük, hogy ─ A Baguda Egyesület bemutatkozó kiállítása
- Heti programjaink: KineDok filmklub és záró tárlatvezetés
- Utószó - Deczki Sarolta: Tar Sándor
- UTÓSZÓ - VÁGVÖLGYI B. ANDRÁS
- Gróf Ferenc: Beleértve a Holdat és más égitesteket
- SZABADTÉRI SZOBORPARTI avagy, miként képzeli a mesterséges intelligencia a jövő szoborparkját?
- Böszörményi Márton: Infected Monstrum – Kötetbemutató
- HÁMOR ─ XV. DUNAÚJVÁROSI ACÉLSZOBRÁSZ ALKOTÓTELEP KIÁLLÍTÁSA
- MÚZEUMOK ÉJSZAKÁJA A KORTÁRS MŰVÉSZETI INTÉZETBEN
- Meghívó a Rabul ejtett szabadságok - Történetek a Salazar-diktatúrából című kiállításra
- Bánkövi Gyula szerzői estje
- Tavaszi Tárlat – A dunaújvárosi képző-és iparművészek kiállítása
- "Lehet-e jónak lenni egy rossz világban..." Beszélgetés Kálnay Adéllal
- Cyránski Mária és ifj. Koffán Károly kiállításához kapcsolódó kísérőprogramok
- Összkép - Cyránski Mária emlék- és ifj. Koffán Károly retrospektív kiállítása
- Szép karácsonyt!
- Éri Jenő kiállítása IDŐPONTVÁLTOZÁS! 2021.11.19. 18 óra