magyarenglish könyvjelzőnekcím : H-2400 Dunaújváros, Vasmű út 12. | telefon/fax: +36 25 412 220 | mobil: +36 20 801 3316 | e-mail: info@ica-d.hu
Facebook Youtube Twitter Google+ RSS
Keresés
NYITVA TARTÁS JEGY HÍRLEVÉL

Hírlevél

Fel- és leiratkozás

Kedves Látogató!

Az alábbi kérdésekre NEM KÖTELEZŐ válaszolnia. Ha nem válaszol, akkor csak az e-mail címét adja meg az oldal alján, majd kattintson a „feliratkozás” gombra.

Amennyiben viszont válaszol, azzal elősegíti, hogy tevékenységünket és a hírlevél tartalmát minél jobban összehangolhassuk az Ön – a közönségünk – igényeivel. Együttműködését köszönjük.


Miről szeretne hírlevelet kapni?
Születési éve:
Lakóhelye irányítószáma:
Neme: Nő   Férfi
Milyen területen dolgozik?
 

E-mail cím:



Archív

Záró tárlatvezetés Fridvalszki Márk kiállításán




Helyszín: Kortárs Művészeti Intézet - Dunaújváros (Vasmű út 12.)
Időpont: 2021.05.29. 16 óra

Záró kurátori tárlatvezetés Zemlényi-Kovács Barnabással Fridvalszki Márk Future Perfect című kiállításán, ahol kiderül, hogy függ össze Margaret Thatcher és a Mandelbrot-halmaz, Brigitte Bardot és a pilleszék, Horkheimer és az acid house, a Rózsaszín Párduc és a posztfordizmus – és talán az is, hogy miért befejezett a jövő.  

Az eseményen való részvétel védettségi igazolványhoz kötött, a maszk viselése továbbra is ajánlott. Programunkra a belépés díjtalan!

A kiállításról:

A Future Perfect – Befejezett jövő átfogó igénnyel és friss munkákkal kiegészítve mutatja be Fridvalszki Márk elmúlt években készített, utópikus korszakokat feltáró archeo-futurológiai alkotásait. A kiállításon először láthatóak együtt a hatvannyolcas és a nyolcvankilences évek jövő-romjaira fókuszáló művek, mintegy kijelölve a brit kultúrakutató, Mark Fisher által populáris modernizmusnak nevezett korszak kezdő- és végpontját. Fisher szerint a jóléti államok stabil társadalmi-gazdasági alapokra épülő, virágzó ellenkultúráiban „a modernitás elitista projektjét a tömegek visszamenőlegesen is birtokba vették”, demokratizálva és átélhetővé téve annak jövőorientált, kísérleti és innovatív szellemiségét.

A kollektív képzelet korrodálásának neoliberális programja azonban Franco ’Bifo’ Berardi sokat idézett kifejezésével „a jövő lassú eltűnéséhez” vezetett, a modernség popularitása, illetve a pop modernizálása pedig ma éppoly távolinak és utópisztikusnak tűnik, mint a hatvanas évek előtt. Fridvalszki kiállítása a feje tetejére állítja azt a klasszikus kérdést, hogy mit jelenthetnek nekünk ’68 és ’89 ellenkultúrái, az experimentális könnyűzene öröksége a jazztől a jungle-ig, az absztrakció társadalomformáló ambíciói vagy az avantgárd imaginációs-intellektuális imperatívuszai. A valódi kérdés az, hogy mit gondolnának a hatvannyolcasok és a nyolcvankilencesek, az avantgárd művészek és radikális gondolkodók rólunk, a mi „jövő utáni”, retro-ciklusokba zárt, kilátások nélküli korszakunkról.

Zemlényi-Kovács Barnabás

Hírlevél archívum

1%

2021. szeptemberelőző hónapkövetkező hónap
HKSzCsPSzV
35.12345
36.6789101112
37.13141516171819
38.20212223242526
39.27282930