magyarenglish könyvjelzőnekcím : H-2400 Dunaújváros, Vasmű út 12. | telefon/fax: +36 25 412 220 | mobil: +36 20 801 3316 | e-mail: info@ica-d.hu
Facebook Youtube Twitter Google+ RSS
Keresés
NYITVA TARTÁS JEGY HÍRLEVÉL

Hírlevél

Fel- és leiratkozás

Kedves Látogató!

Az alábbi kérdésekre NEM KÖTELEZŐ válaszolnia. Ha nem válaszol, akkor csak az e-mail címét adja meg az oldal alján, majd kattintson a „feliratkozás” gombra.

Amennyiben viszont válaszol, azzal elősegíti, hogy tevékenységünket és a hírlevél tartalmát minél jobban összehangolhassuk az Ön – a közönségünk – igényeivel. Együttműködését köszönjük.


Miről szeretne hírlevelet kapni?
Születési éve:
Lakóhelye irányítószáma:
Neme: Nő   Férfi
Milyen területen dolgozik?
 

E-mail cím:



Archív

Meghívó


Brückner János: Extreme Presence / Végletes jelenlét

Kurátor: Bencze Péter


Megnyitó: 2017. szeptember 8. péntek, 19 óra
Megnyitja: Sandra Blackblonde (US), Diversity manager
Performansz: les gens d'Uterpan (FR): X-Event 2.6
Köszöntőt mond: Claire Garand A Francia Intézet ügyvivő igazgatója, kulturális attasé
Izsák Máté Dunaújváros MJV Önkormányzatának OKSI bizottsági elnöke


A kiállítás megtekinthető 2017. október 20-ig, vasárnapok kivételével naponta 10-18-ig.


„Amint a művészet belép az életbe, az embereket sokkal kevésbé motiválja majd az a kérdés, hogy Mi a művészet? ahhoz, a metafizikailag relevánsabb és nyomasztóbb kérdéshez képest, hogy Mi az élet?” (Nato Thompson: Living as Form)

„A FoMO (Fear of Missing Out) egy átható szorongás attól való félelmünkben, hogy mások tartalmas élményeket szereznek nélkülünk. A FoMO a lehetőségek sokasága miatti elkerülhetetlen veszteség érzése, ami mindenkinél másképp jelentkezik. Jellemző még erre a társadalmi szorongásra, hogy arra vágyunk, hogy folyamatosan tudomást szerezzünk arról, hogy mások éppen mit csinálnak.” (Wikipedia: Fear of missing out szócikk)

„Amikor portrét akartam készíteni anyámról, akit több mint öt éve a halála óta – nem láttam, akkor döbbentem rá, hogy egy kép elkészítése nem más, mint próbálkozás arra, hogy nem létező és nem látható dolgok, emberek felületét megérintsem. Az érintés nyomot hagy maga után, de már csak a képen: ezért látható, viszont nem érinthető meg ténylegesen. Ezért a kép egy átjáró, egy ablak: a valóságos és a nem valóságos között. Van is, meg nincs is.
Egy ideje – több mint öt éve – próbálok úgy festeni, mintha gép volnék, egy tintasugaras nyomtató: különböző rendszerek és sémák alapján folyatom át magamon a képeket. Azt is gondoltam, hogy végeredményben mindegy is, ki csinálja meg a képeket, ezért a közönségnek nagyméretű színezőket adtam: ha érdekli őket a kép, akkor kiszínezik. A közönség pedig szeret színezni, mert színezni jó, és mindannyian kíváncsiak vagyunk arra, hogy mi van elrejtve a szemünk elől.” (Brückner János)

A kiállításról
Az Extreme Presence / Végletes jelenlét egy olyan kiállítás, ami a hiányt és a jelenlétet mutatja be többek között
- a közösségek önreprezentációja,
- az idő múlása, mely az adott pillanat folyamatos megragadása és eltűnése által történik,
- a halálról szóló részek,
- bizonyos személyek, konkrét emlékek feltűnése,
- az elrejtés, elbújtatás, feltárás és megmutatás,
- a FoMO (Fear of Missing out, félelem a lemaradástól),
- a 135 együttműködő bevonása,
- az üresség és a túltelítettség,
- a zene,
- egy olyan tér, ahol bárki azt csinálhat, amit szeretne,
- képek és helyettesítők által.

A művekről
Brückner János ICA-D-ben kiállított művei a jelenlét és a hiány közösségi és egyéni aspektusát kívánják bemutatni. Egyrészt a művész fontosnak tartotta, hogy az érdeklődő dunaújvárosi embereket megszólítsa, és részvételüket a kiállításon is bemutassa; másrészt úgy gondolja, hogy felszabadító élményt nyújthat, ha az ember múzeumi közegben szembesül nagyon személyes vonatkozású, intim témákkal.

A művészről
„Az ürességet állítom színre, hogy a hiányból jelenlétet csináljak, és a jelenlétből hiányt. Ez az üresség default, embertelen, identitásnélküli vákuum, amelyben újra fel tudjuk fedezni saját magunkat. Olyan "hibákat", félreértelmezéseket, tévedéseket keresek, amelyek lyukak a jelentések mindent lefedő szövetén – ezeken keresztül tudjuk magunkat és a valóságot más nézőpontból szemlélni.”

Brückner János (1984, Budapest) az ELTE magyar szakán és a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán diplomázott a 2010-es évek elején neoavantgárd szöveg és kép, illetve poszt-digitális képalkotás témáiban. 2016 óta a berlini művészeti egyetem Art in Kontext posztgraduális mesterképzésén tanul. 2013-ban a Newcastle-i egyetemen, majd a prágai FUTURA Kortárs Művészeti Centrumban volt ösztöndíjas kutató. Rezidens művészként 2015-ben Bécsben a Studio das weisse Hausban és a MuseumsQuartierben, 2016-ban Lisszabonban, 2017-ben a Római Magyar Akadémián dolgozott. Munkáit független kuratóriumok 2011-ben a Ludwig Alapítvány ösztöndíjával, 2012-ben az Állami Eötvös Ösztöndíjjal, 2013-ban a K&H Bank művészeti ösztöndíjával, 2013-tól 2015-ig Derkovits Gyula ösztöndíjjal, valamint 2015-ben Smohay-díjjal értékelték.


Együttműködők

[akik a csoportos önreprezentáció képeit saját idejük múlását jelölve kiszínezték]
Amdegha Ádám Mohamed, Balla Bea, Biber-Brücner Dominik, Bogdán Péter tűzoltó őrmester, Bognár Csongor, Bohnicsek Szilveszter, Bors Szabina, Cseh Gábor, Csehi Fruzsina, Cseppen Alexa Hortenzia, Csernák Zoltán tűzoltó őrmester, Csontos Renára, Dualszky-Kovács Ágnes, Dualszky-Kovácsné Sánta Ágnes, Engyel László, Fábián Attila, Fábián Viktória, Fehérvári Eszter, Fogas Bettina, Foltin Máté, Gajzer Bálint, Gallai Hanna, Grabecz Bence, Gyolcsos Martin, Halász Mónika, Hamvai István, Harmatiné Pazaurek Rita, Hegedüs Anna, Horváth Mirkó tűzoltó őrmester, Horváth Rebeka Szilvia, Horváth Reni, Hovanyecz Dorka Lili, Járay Nikolett, Kardos Ferenc, Kaszás Éva, Káveczki Gábor, Kecskés Klára, Keller Andrea, Kiss Marcell, Kovács Judit, Kövessy Balázs, Krizsán Balázs, Krizsán Krisztina, Lénárt Vincze Botond, Ludik Bence Máté, Major Márton, Mák Luca, Markó Zsófia, Mártai Lili, Mészáros Endre tűzoltó őrmester, Miholics Árpád, Molnár Csaba, Molnár Szibylle, Móró Ákos, Mudri Gábor, Nagy Jázmin, Nagy Sándor, Nagy Sándor Márton, Németh Afrodité, Németh Dorina, Oláh Gabi, Ongai Lili, Orosz Csaba tűzoltó alezredes, Óvári Mária, Pál Margaréta, Pálfalvi-Táborosi Bálint tűzoltó őrmester, Pálhalmai Országos Büntetés-Végrehajtási Intézet Mélykúti Alegység, Patakfalvi-Vigh Kincső, Perjési Margit, Pintér Dezső, Pócsi Míra, Quispe-Cruz Viviana Leopolda, Rácz Lia, Radics Zoltán címzetes tűzoltó főtörzsőrmester, Ranga Petra, Sárai Henrietta, Schindler Éva, Selmeczi Attila tűzoltó őrmester, Seres Ferencné, Somogyi Vivien Anita, Szeibert Lóránt, Székely Zoltán tűzoltó százados, Szekeres Anna, Széphegyi Hanna, Szeri Szilvia, Szűcs Krisztián, Tomanóczy Tibor, Toponáry Sára, Tóth Gabriella, Törökné Antal Mária, Turcsányi Fruzsina, Urbán Panka, Vachter János, Vajda Liliána Julianna, Varga Zsófia Zsanett, Véner Tamás, Zlock Anikó

[zene]
Apey, Bajusz Orsolya, Balogh Máté, Band in the Pit, Bánkövi Gyula, Baráth Bálint, Bazsó Lászó (The Morning Star), Bélley Csaba, Csuhaj Barna Tibor, dalai dávid, dr. bzmg, FZsu, Janó Misi, Kurucz Gergely, Lukács László (Barbears), Melyik Feri, Mia Harrison, Mike Nylons, Miki keveR, Miller Fate, Nagy Ákos, Oltai Kata, Pándi Balázs, Pedro Marum, Robert R. Hardy, T+U, Trapp Dominika, Várnai Gyula, Vé ügynök, wiig, Yvette Nett

Támogatók

Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata

Budapesti Francia Intézet

Nemzeti Kulturális Alap

Hírlevél archívum

1%

2018. októberelőző hónapkövetkező hónap
HKSzCsPSzV
40.1234567
41.891011121314
42.15161718192021
43.22232425262728
44.293031