magyarenglish to bookmarkaddress : H-2400 Dunaújváros, Vasmű út 12. | phone/fax: +36 25 412 220 | mobil: +36 20 801 3316 | e-mail: info@ica-d.hu
Facebook Youtube Twitter Google+ RSS
Keresés
HOURS ADMISSION NEWSLETTER

Newsletter

Subscribe / Unsubscribe

Dear Visitor,

Answering the following questions is NOT OBLIGATORY. If you choose not to answer them, just give your e-mail address at the bottom of the page and click on the subscription button.

By answering the questions, however, you help us better adapt our activity and the content of the newsletter to Your – our visitors– needs. Thank you for your cooperation.

What would you like to see in the newsletter?
Your date of birth:
The post code of your home address:
Your gender Female   Male
What is your area of work?
 

E-mail:



Archív

Záró tárlatvezetés Fridvalszki Márk kiállításán




Helyszín: Kortárs Művészeti Intézet - Dunaújváros (Vasmű út 12.)
Időpont: 2021.05.29. 16 óra

Záró kurátori tárlatvezetés Zemlényi-Kovács Barnabással Fridvalszki Márk Future Perfect című kiállításán, ahol kiderül, hogy függ össze Margaret Thatcher és a Mandelbrot-halmaz, Brigitte Bardot és a pilleszék, Horkheimer és az acid house, a Rózsaszín Párduc és a posztfordizmus – és talán az is, hogy miért befejezett a jövő.  

Az eseményen való részvétel védettségi igazolványhoz kötött, a maszk viselése továbbra is ajánlott. Programunkra a belépés díjtalan!

A kiállításról:

A Future Perfect – Befejezett jövő átfogó igénnyel és friss munkákkal kiegészítve mutatja be Fridvalszki Márk elmúlt években készített, utópikus korszakokat feltáró archeo-futurológiai alkotásait. A kiállításon először láthatóak együtt a hatvannyolcas és a nyolcvankilences évek jövő-romjaira fókuszáló művek, mintegy kijelölve a brit kultúrakutató, Mark Fisher által populáris modernizmusnak nevezett korszak kezdő- és végpontját. Fisher szerint a jóléti államok stabil társadalmi-gazdasági alapokra épülő, virágzó ellenkultúráiban „a modernitás elitista projektjét a tömegek visszamenőlegesen is birtokba vették”, demokratizálva és átélhetővé téve annak jövőorientált, kísérleti és innovatív szellemiségét.

A kollektív képzelet korrodálásának neoliberális programja azonban Franco ’Bifo’ Berardi sokat idézett kifejezésével „a jövő lassú eltűnéséhez” vezetett, a modernség popularitása, illetve a pop modernizálása pedig ma éppoly távolinak és utópisztikusnak tűnik, mint a hatvanas évek előtt. Fridvalszki kiállítása a feje tetejére állítja azt a klasszikus kérdést, hogy mit jelenthetnek nekünk ’68 és ’89 ellenkultúrái, az experimentális könnyűzene öröksége a jazztől a jungle-ig, az absztrakció társadalomformáló ambíciói vagy az avantgárd imaginációs-intellektuális imperatívuszai. A valódi kérdés az, hogy mit gondolnának a hatvannyolcasok és a nyolcvankilencesek, az avantgárd művészek és radikális gondolkodók rólunk, a mi „jövő utáni”, retro-ciklusokba zárt, kilátások nélküli korszakunkról.

Zemlényi-Kovács Barnabás

Newsletter Archive

1%

April 2024előző hónapkövetkező hónap
MTuWThFSaSu
14.1234567
15.891011121314
16.15161718192021
17.22232425262728
18.2930